Pedala za gas je verovatno najčešće korišćena komponenta automobila. Dakle, razumno je očekivati da je pedala napravljena da traje i da sa njom nećete imati nikakvih problema. Ipak, može se desiti da motor ne isporučuje energiju ekvivalentnu pritisku na pedali, pa šta uzrokuje nereagovanje pedale gasa?
Kada pedala gasa prestane da radi, problem verovatno nije u samoj papučici, već u samom motoru koji ne može da obezbedi snagu koju zahtevate od Vašeg automobila. Mogući uzroci su prljavi filteri (filteri vazduha ili goriva), neispravni senzori (senzori položaja leptira za gas ili kiseonika) ili neispravan elektronski kontrolni modul gasa.
Može biti veoma stresno ako doživite da pedala za gas ne reaguje, ali problem je rešiv. Prvo, morate znati šta ga uzrokuje, pa hajde da počnemo!
Šta uzrokuje nereagovanje pedale za gas?
Kada nagazite papučicu gasa i ništa se ne dešava, druge komponente uključene u ubrzanje vozila su verovatno krivac. Možda su začepljeni ili neispravni.
U ovom delu vodiča otkrićete koje su te komponente, šta rade i kako utiču na funkcionalnost pedale gasa:
1. Filteri za vazduh i gorivo
Kad god Vaš automobil ima problem, trebalo bi da počnete da rešavate probleme sa proverom najbrže zamenjivih delova. Na primer, kada primetite da pedala gasa ne radi, prvo proverite filtere za vazduh i gorivo jer ih je najlakše pregledati.
Filteri za vazduh i gorivo su dizajnirani da uklone nečistoće i spreče ih da teku tamo gde im nije mesto. Njihov posao je da spreče zagađivače poput prašine, prljavštine i krhotina da uđu u motor.
Jedina razlika između njih je što filtriraju različite materijale. Kao što njihova imena sugerišu, vazdušni filteri uklanjaju nečistoće iz vazduha pre nego što se uvuče u motor. U međuvremenu, filteri za gorivo štite motor i njegov sistem za gorivo.
Kada filteri rade ispravno, oni će uhvatiti mnoge stvari I sprečiti ih da udju u motoru. Međutim, oni će biti zasićeni nakon dugotrajne upotrebe. Kada se to dogodi, filter postaje problem jer sprečava da bilo šta teče kroz njega, čak i materije koje bi trebalo da propuste.
Kada nagazite papučicu gasa niže, uzrokujete da motor zahteva više vazduha i goriva. Nažalost, neće ih dobiti jer su jedan ili oba gore pomenuta filtera začepljena.
Motoru su potrebni vazduh i gorivo da bi proizveo snagu koju zahtevate, ali začepljeni filteri sprečavaju da dobije dovoljno vazduha/goriva, što za posledicu ima loš odziv motora na pedalu gasa.
Redovno odrzavanje vozila je ključno za dugovečnost Vašeg automobila, procitajte naš blog I saznajte koji su još benefiti redovne zamene filtera .
2. Senzor položaja leptira za gas (TPS)
Kada isključite filtere za vazduh i gorivo, senzor položaja leptira za gas (TPS) je sledeći za proveru. Ovaj senzor prati koliko se otvara ventil za gas motora u realnom vremenu i prenosi te informacije na kontrolnu jedinicu motora (ECU).
Kada nagazite papučicu gasa, senzor će izmeriti razliku u položaju gasa i poslati te podatke na ECU. Računar tada može podesiti ubrizgavanje goriva kako bi u svakom trenutku održavao ispravan odnos goriva i vazduha.
Kada senzor položaja leptira za gas postane neispravan ili se potpuno pokvari, osetićete da pedala gasa ne reaguje. Bez ispravnog TPS-a, unos goriva u motor neće se povećati.
Kao što ćete naučiti iz ostatka ovog članka, senzor položaja leptira za gas ili TPS samo je jedan od mnogih na koje se motor oslanja da bi ispravno funkcionisao. Kvarovi na ovom senzoru će uticati na ubrzanje motora.
3. Senzor kiseonika ( Lambda sonda )
Ranije ste čitali o senzoru položaja leptira za gas (TPS) i kako se on utiče na sagorevanje u motoru. Kao što možda već znate, izlazni protok vazduha motora je još jedan ključni aspekt funkcionalnosti.
Zato je još jedan senzor koji morate da rešite kada Vaša pedala za gas ne reaguje je senzor kiseonika ili lambda sonda. Ovaj senzor je deo izduvnog sistema vozila, što znači da je u interakciji samo sa vazduhom koji izlazi iz motora.
Kao što ime govori, senzor meri koliko kiseonika ostaje u izduvnim gasovima. Zatim šalje te informacije na računar automobila. Na taj način, motor zna da li je mešavina vazduha i goriva previše siromašna ili prebogata i može da prilagodi mešavinu po potrebi.
Neispravan senzor kiseonika sprečava motor da dobije ispravnu mešavinu goriva i vazduha, posebno kada se nagazi na papučicu gasa. Kao rezultat toga, motor ne uspeva da obezbedi dodatnu snagu koju želite.
4. Elektronski kontrolni modul gasa
Pretpostavimo da Vaš automobil neće ubrzati uprkos tome što sve gore navedeno radi ispravno. U tom slučaju, verovatno imate problem sa elektronskim kontrolnim modulom gasa.
Većina sistema automobila je kompjuterizovana, a gas nije izuzetak. Modul kontrole gasa prikuplja i obrađuje podatke sa pedale i raznih senzora, uključujući i one o kojima ste ranije čitali, I koristi ih za analizu performansi u realnom vremenu.
Povrh toga, modul takođe upravlja funkcijama kao što su tempomat, kontrola stabilnosti i druge.
Iznad svega, elektronski modul za kontrolu gasa osigurava da Vaš automobil nakon pritiska papučice gasa brzo ubrza. Nažalost, kvar ili greška u ovom elektronskom modulu može umesto toga da izazove probleme sa ubrzanjem Vašeg automobila.
Šta da radite ako pedala gasa ne reaguje?
Pedala gasa koja ne reaguje znači da ne kontrolišete u potpunosti svoje vozilo tokom vožnje. Zapamtite, za bezbednost tokom vožnje nisu Vam dovoljne samo kočnice, već i brzo ubrzanje da biste se zaštitili od opasnosti.
Zbog toga ne bi trebalo da vozite automobil koji se ne odaziva na komande sa pedale gasa.
U slučaju da Vaš automobil ne reaguje na pritisak papučice gasa, potražite pomoć u KIT Commerce servisu I obezbedite sebi bezbrižnu vožnju.