Podrhtavanje volana u toku vožnje može biti iritantno. Međutim, takođe je odličan pokazatelj da na vreme otkrijete probleme sa vašim automobilom. Neki od najčešćih uzroka su verovatno iskrivljeni diskovi koji izazivaju podrhtavanje pri kočenju ili loše balansirane gume koje izazivaju podrhtavanje pri velikim brzinama.
Naravno, postoje ozbiljniji problemi koji se mogu otkriti potresima kroz sistem upravljanja. Na koje znakove treba obratiti malo pažnje i koje su ozbiljne crvene zastavice koje Vam govore?
Potresi volana kada vozite
Da li volan počinje da vibrira tek kada ste na otvorenom putu? Evo nekih od razloga zašto se to dešava:
Neizbalansirane gume
Podrhtavanje obično počinje kada dostignete brzinu veću od 80 km/h, a najizraženije postaje oko 100km/h. Ako ste nedavno zamenili gume možda nisu pravilno izbalansirane ili je prilikom nekog udarca, verovatno ćete se setiti, došlo do dizbalansa točkova. Tegovi se koriste za balansiranje točkova, a udarci imaju tendenciju da ih izbace sa mesta ili čak ispadnu.
Proverite da li su gume pravilno izbalansirane. Preporučuje se provera balansa točkova na svakih godinu dana.
Točkovi nisu poravnati
Atomobil počinje da vuče na jednu stranu kada vozite pravolinijski. Takođe ako ovaj problem ne rešite u ranoj fazi možete primetiti da postoji neravnomerno trošenje gazećeg sloja gume sa obe strane automobila.
Uzrok ove nepravilnosti je udaranje u rupe i brza vožnja preko prepreka. Sve što vrši neopravdani pritisak ili opterećenje na prednje točkove može ih poremetiti. Ako ste nedavno menjali delove na vešanje uautomobila, a niste izvršili proveru poravnanja, onda bi to mogao biti uzrok problema.
Jednostavno rešenje ovog problema jeste provera poravnanja, kao i kod neizbalansiranih guma. Međutim, ako ovo ne reši problem, vredi pregledati i suspenziju.
Nizak pritisak u gumama
Pored nepravilnosti na sistemu za upravljanje primetićete da automobil troši više goriva nego ranije, odlazak na pumpu biće češći. Nizak pritisak u gumama za posledicu ima neadekvatan kontakt izmedju gume I puta kojim se krećete, što uzrokuje veću potrošnju goriva.
Proverite uputstvo za upotrebu da biste saznali tačan pritisak u gumama, a zatim proverite pritisak u svakoj gumi. Ukoliko nemate adekvatan pribor odvezite automobil do lokalne benzinske stanice gde bi trebalo da imaju pumpu. Proverite pritisak u gumama i izjednačite pritisak u svim gumama.
Neispravna kočiona čeljust
Sa povećanjem brzine povećava se I drhtanje, takođe možete osetiti određenu vrstu mirisa paljevine na putu, a ubrazanje automobila je slabije nego ranije. Zalepljene čeljusti mogu da trljaju o kočione diskove, iako je to prilično retko. Verovatnije je da su se ostaci ili materije uhvatile oko diskova ili pločica. Bilo koji strani materijal treba lako da se očisti. Ako ovo ne reši problem, odvezite svoje vozilo u servis na detaljniji pregled.
Potresi su primetni prilikom skretanja
Ako je sve sa vozilom u redu kada se kreće pravolinijski, ali počne da vibrira i trese kada uđete u krivinu, evo pojašnjenja vašeg problema:
Primetićete da potresi počinju kada usporite i u krini. Ovo je najmanje verovatna potresna situacija koju ćete iskusiti. Zvukovi koji dolaze iz točka povećavaju se pri ubrzanju, zajedno sa labavim upravljanjem, takođe mogu pratiti ovaj problem. Labavi ležajevi točkova će izazvati vibracije u točku kada skrećete. Vremenom ovim ležajevima potrebna je zamena, takodje moraju biti adekvatno podmazani da bi ispravno radili.
Podignite vozilo i zgrabite gumu na vrhu i dnu I zaljuljajte je. Bilo kakav zvuk škripanja ili prekomerno kretanje su znaci da je ležaj oštećen. Odvezite auto kod mehaničara jer se oštećeni ležajevi često mogu totalno oštetiti na otvorenom putu, što može dovesti do opasne situacije jer mogu bolirati točak.
Potresi prilikom ubrzanja
U veoma retkim situacijama možete primetiti da se potresi dešavaju kada nagazite pedalu gasa.
Primetićete da se volan trese svaki put kada spustite nagazite i može se pogoršati do tačke kada se celo vozilo trese. Problemi sa motorom koji radi od indukcije vazduha, dovoda goriva ili čak neujednačenog vremena eksplozija mogu dovesti do toga da automobil prestane da radi glatko, što za rezultat ima izrazite vibracije koje dolaze iz motornog prostora. Ako sumnjate na bilo kakav problem sa motorom, odmah idite kod mehaničara jer je ovo velika crvena zastavica.
Potresi pri kočenju
Primetićete ove potrese kada počnete da pritiskate pedalu kočnice kako biste smanjili brzinu vozila. Volan se trese čim se pritisne pedalu kočnice, što može biti gore kada se kočnice koriste pri većim brzinama. Alternativno, možete otkriti da se potresi javljaju od trenutka kada pokrenete automobile, što može biti zbog problema sa ručnom kočnicom. Većina vibracija će biti uzrokovana problemom sa kočionim diskom. Može biti da se disk iskrivio usled upotrebe i pregrevanja, da postoji problem sa neravnomernom debljinom ili da je deo jednostavno istrošen i vreme je da kupite zamenske kočione diskove.
Poslednja stvar koju želite kada ste na otvorenom putu je kvar kočnica. Čim postanete svesni bilo kakvog problema sa kočnicama, odvezite na brzu inspekciju, na ovaj način otkrićete uzrok problema sa kočnicama I da li su Vam potrebni novi diskovi.
Kao i kod svih problema sa automobilom, nemojte ih ignorisati ako počnu da postaju redovna pojava. Zapamtite da rano otkrivanje problema često može zaustaviti veće probleme. Obezbedite sebi bezbednost, čim budete svesni da se nešto dešava, posetite servisera.