Sistem za hlađenje je jedna od najvažnijih komponenti automobila. Njegova primarna funkcija je da osigura crikluaciju rashlade tečnosti na relaciji hladnjak - motor kako bi se sprečilo pregrevanje. Problemi koji se javljaju u sistemu hlađenja mogu da rezultuju mnogo većim i skupljim kvarovima u budućnosti. Pregrevanje motora zbog problema sa sistemom hlađenja može dovesti do većih kvarova i ozbiljnog oštećenja drugih unutrašnjih komponenti automobila.
Da biste sprečili ove probleme sa sistemom hlađenja, uvek je najbolje da znate osnovne principe rada I simptome kvara ovog sistema. Poznavajući znakove upozorenja o neispravnom sistemu za hlađenje u mogućnosti ste da izbegnete dalje kvarove I dodatne troškove održavanja. Sastavili smo neke od najčešćih problema sa sistemom hlađenja sa kojima se susreću vlasnici vozila u Sidneju i načine kako da ih pravilno reše.
1. Curenje hladnjaka
Jedan od najčešćih, ali ozbiljnih problema koji se javljaju u sistemu hlađenja je curenje hladnjaka. Pukotina na hladnjaku može dovesti do značajnog gubitka rashladne tečnosti iz sistema. Bez prisustva ove tečnosti u sistemu, mesto tečnosti polako počinje da zauzima vazduh. Zanemarivanjem ovog problema rizikujete totalni gubitak rashladne tečnosti I dalji kvar motora.
2. Prljava I dotrajala rashladna tačnost
Jedna od najvažnijih aktivnosti tokom održavanja automobila je zamena tečnosti. Važno je da se stara i prljava rashladna tečnost isprazni i zameni kako bi se osiguralo da sistem za hlađenje koristi novu, čistu tečnost tokom perioda rada. Mozda ćete primetiti metalne strugotine u rashladnoj tečnosti, to je jedan od znakova da je vreme za zamenu I čišćenje sistema.
3. Loši vodovi I veze u sistemu
Vremenom, vodovi i priključci unutar i oko sistema za hlađenje počinju da se habaju ili počinju da se razvijaju pukotine i rupe. Loši priključci u sistemu za hladjenje zahtevaju intervenciju pouzdanog automehaničara, u suprotnom vozilo će konstantno gubiti tečnost što za posledicu ima lošu cirkulaciju rashladne tečnosti. Tokom servisiranja automobila, neophodno je temeljno proveriti sve vodove i priključke kako bi se uverili da su u dobrom stanju.
4. Problem sa pompom za vodu
Još jedan uobičajeni problem sistema hlađenja automobila sa kojim se vozači susreću je neispravna pumpa za vodu. Pumpa za vodu reguliše protok rashladne tečnosti kroz sistem za hlađenje. Kada ne radi ispravno onemogućava ostalim komponentama u sistemu da održe tečnost na bezbednoj temperaturi. Kada se motor pregreje, pumpa za vodu je prva komponenta koju treba proveriti. Važno je da pumpa za vodu ispravno funkcioniše kako bi se izbegao potpuni kvar motora koji može zahtevati veliku popravku ili zamenu.
5. Neispravan termostat
Jedan od najozbiljnijih problema sa sistemom hlađenja je neispravan termostat. Termostat je odgovoran za praćenje temperature motora i direktno reguliše rad sistema za hlađenje. Ako se termostat pokvari, mnoge operacije će takođe početi da pokazuju znake kvara. Neispravan termostat može dati lažna očitavanja. Jedan od primera kvara termostata je blokada na položaju otvoreno odnosno zatovreno. Ukoliko termostat ostane na položaju zatvoreno blokiraće protok rashladne tečnosti što za posledicu ima prekomerno povećanje temperature.
6. Oštećena zaptivka glave motora
Zaptivka glave deluje kao dihtung između glave motora i bloka motora, sprečava mešanje različitih tečnosti koje cirkulišu motorom. U slučaju oštećene, napuknute ili oslabljene zaptivke glave motora, dolazi do curenja tečnosti antifriza i stvaranja mehurića vazduha što dovodi do ubrzanog grejanja i drugih ozbiljnih problema sa motorom.
7. Svetla upozorenja
Ako primetite da se upali lampica za temperaturu, lampica za proveru motora ili druga lampica upozorenja, to može značiti da imate ozbiljan kvar sistema za hlađenje. Uvek je najbolje da se automobil servisira najmanje dva puta godišnje kako biste bili sigurni da su sistem hlađenja i drugi delovi vozila u ispravnom stanju. Redovnom proverom blagovremeno možete uvideti probleme I otkloniti ih.
8. Gusti beli dim
Gusti beli dim koji izlazi iz izduvne sistema ukazuje na nizak nivo antifriza u rezervoaru za rashladnu tečnost. Prisustvo belog dima u izduvnom sistemu povezano je sa curenjem u sistemu za hlađenje, što zauzvrat uzrokuje da rashladna tečnost sagoreva na ekstremno visokim temperaturama. Da biste ove sumnje potvrdili, najbolje je da mehaničar pažljivo pregleda Vaš automobil.
Ako ste uočili nepravilnosti ili jednostavno sumnjate na problem sa sistemom za hladjenje, preporučuje se da odvezete automobile kod profesionalnog mehaničara da izvrši detaljan pregled automobila. Još bolje, potrudite se da svom automobile obezbedite rutinsko održavanje jednom ili dva puta godišnje kako biste bili sigurni da su sve komponente na visini zadatka. Dobro održavano vozilo manje je podložno kvarovima I pružiće Vam bezbednu vožnju u dužem periodu. Za kompletan servis i popravku automobila u Beogradu, izaberite KIT Commerce servis. Mi smo pouzdana automehaničarska radionica u Beogradu, sa profesionalnim i veštim automehaničarima. Ako želite da zakažete termin za pregled Vašeg vozila pozovite nas na broj 064 88 42 68 već danas ili nas posetite na adresi Vojvode stepe 2, Beograd (ulaz iz ulice Jove Ilića)