Među vozačima uobičajeno vlada mišljenje da vožnja u neutralnoj brzini štedi gorivo. U stvari, ovo je čak i jedan od najčešće deljenih savjeta među prijateljima. Iako može izgledati primamljivo, istina je da vožnja u neutralnoj brzini ne troši uvek manje goriva. U pokušaju da uštedite gorivo, možda ćete na kraju potrošiti više kada sledeći put odete kod mehaničara.
Ako želite da predjete na ovaj tip vozila, a nikada ranije niste vozili potpuno električni automobil, nesumnjivo ćete imati nekoliko pitanja o električnim vozilima, a jedno od najčešćih pitanja je: da li električni automobili imaju menjač?
Moderna vozila dolaze sa dva različita tipa menjača - automatski ili manuelni. Kod manuelnog menjača, vozač je odgovoran za menjanje brzina, dok u vozilu sa automatskim menjačem, sam menjač vrši promenu stepena umesto Vas.
Pregrevanje motora je uobičajen problem koji može dovesti do ozbiljne štete ako se prvi simptomi ne reše blagovremeno. Ali šta uopšte uzrokuje pregrevanje motora?
Vožnja po kišnom vremenu nosi niz rizika, posebno kada se krećete kroz bare i poplavljene puteve. Poseban rizik je akvaplaning, stanje u kojem gume gube trakciju zbog prisustva vode, što dovodi do gubitka kontrole.
Pedala za gas je verovatno najčešće korišćena komponenta automobila. Ipak, može se desiti da motor ne isporučuje energiju ekvivalentnu pritisku na pedali, pa šta uzrokuje nereagovanje pedale gasa?
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem stvaraju mnogo toplote, ali se ne pregrevaju zahvaljujući ugrađenim sistemima za hlađenje. Termostat je kritična komponenta u ovom sistemu, tako da je ključno razumeti kako rade, koji su simptomi i kako ih popraviti.
Pumpa je kao srce automobilskog sistema, odgovorna je za održavanje cirkulacije tečnosti i gasova. Ali da li ste znali da automobil ima nekoliko različitih pumpi, od kojih svaka gura različitu tečnost ili gas?
Zupčasti kaiš osigurava da sve u motoru radi nesmetano, čuvajući Vas bezbednim na putu. Zamena zupčastog kaiša je važna stavka za održavanje! Dakle, ako posedujete automobil, trebalo bi da razumete kako radi zupčasti kaiš i kada ga treba zameniti.
Vozila sa pogonom na prednje točkove (FWD) i pogonom na zadnje točkove (RWD) su danas najčešća na putu, a čak i ako vozilo ima pogon na sve točkove, ono može da ima pogon na prednje ili zadnje točkove kao primarnu vuču.
Korišćenje nožne kočnice je najsigurniji način da usporite automobil, kako u normalnim uslovima tako I u hitnim slučajevima. Ali da li je najefikasniji? Upoznajte drugu opciju koju možete da koriste da usporite automobil – kočenje motorom.
Nažalost i najbolji vlasnici automobila mogu biti opušteni u održavanju svog vozila. Veoma je lako uzeti bilo koje vozilo zdravo za gotovo i zaboraviti sve male stvari koje treba da uradimo da bi naši automobili dobro radili.
Bez svećica, vozilo se neće pokrenuti — niti otići bilo gde. Pošto je zdravlje ovog dela automobila direktno povezano sa performansama motora, loše svećice često mogu dovesti do značajnijih problema
Bez obzira da li imate potpuno nov automobil ili ispravno polovno vozilo, s vremena na vreme ćete videti da neki od simbola na instrument tabli svetli dok vozite.
Da li ste ikada obraćali pažnju na boju dima koji izlazi iz izduvnog sistema Vašeg automobila? Iako ovo može zvučati čudno, boja Vam može dati informacije o tome kako Vaše vozilo radi i da li na nešto treba obratiti pažnju.
Istorija automobila datira vekovima. Vremenom je nastalo nekoliko komponenti automobila, dok su neke nastale pre nego što se prvi automobil našao na putu.
Poštovani korisniče, naš sajt koristi cookies (kolačiće) u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Ukoliko nastavite da pregledate i koristite našu Internet prodavnicu slažete se sa upotrebom kolačića.